donderdag 30 mei 2013

Wandelen in de Groene Jonker met mijn nieuwe lens

Afgelopen dinsdag was het heerlijk weer, en dus een mooie gelegenheid om buiten mijn nieuwe 70-200 mm lens uit te proberen. Voor het eerst ging ik naar de Groene Jonker. Een polderlanschap, onder beheer bij Matuurmonumenten, gelegen tussen Noorden en Zevenhoven. Het waterpeil wordt er niet meer gereguleerd, en varieert dus met seizoen en weer. Het is een populaire bestemming geworden voor met name watervogels. Ik kan het gebied van harte aanbevelen: het is er heerlijk (rustig) wandelen.



Aanvankelijk had ik problemen met het scherpstellen met een brandpuntsafstand van 200 mm.
Dat verdween, toen ik mijn polarisatiefilter er af haalde. Verder niet meer gebruikt dus, maar dat vraagt nog wel even wat onderzoek.
Ganzen (ik kon deze niet in het vogelboek vinden, dus ik weet het merk niet; iemand anders wel?); 1/3000 seconde met  diafragma  f/2,8 en ISO 100. Brandpuntsafstand 200 mm.
Kapmeeuw; 1/300sec met f/2,8 en ISO100; brandpuntsafstand 170 mm

Verder geprobeerd om wat vogels in de vlucht te fotograferen. Aangezien ik gewoon bleef wandelen, kwamen de vogels nooit echt in mijn buurt. En dan kom je met een 200mm lens niet gemakkelijk uit. Toch gedaan, dan vraag je het uiterste van je lens, en ook van de automatische scherpstelling. Hierbij twee resultaten, met de vermelding dat ik de foto's op de PC flink heb uitvergroot. Met het resultaat ben ik best tevreden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten