donderdag 25 juli 2013

Fotoshoot

Zoals eerder vermeld heb ik enkele weken geleden een fotoshoot gedaan met mijn nichtje Martina en haar vriendin Jessica. Mijn inspiratie had ik opgedaan in het werk van Viviane Sassen tijdens een expositie en presentatie van haar in het HuisMarseille in Amsterdam. Daar heb ik bij haar ook haar boek gekocht "In and out of Fashion”. Zij is een internationaal werkende heel succesvolle modefotografe. Met name haar vrije werk, waarin zij speelt met spiegels en schaduwen maakt indruk op mij. Zie haar website en foto’s op Google. Ik wilde proberen om iets soortgelijks te doen in mijn foto’s. Martina en Jessica waren bereid om dat avontuur aan te gaan als modellen; als tegenprestatie heb ik ook een aantal portretten gemaakt.


Het weer was perfect voor de modeshoot: felle zon, en dus ook felle schaduwen. Meteen kan daaraan worden toegevoegd, dat dat weer niet zo perfect is voor portretten. De modellen hadden er alles aan gedaan om zich voor te bereiden: haren, make-up, en meerdere setjes kleding.





De shoot hebben we in de Burcht in Leiden gedaan. Helaas werd mijn werk bemoeilijkt, doordat de zoeker van mijn camera in het ongerede was geraakt, en ik in de zoeker niet goed het beeld kon controleren. Mede daardoor was ik aan het eind van de sessie goed moe. Het was voor mij zelf verder wel erg fascinerend om te proberen de ideeën ook daadwerkelijk om te zetten in beelden. Niet gemakkelijk. Slechts een paar resultaten, die echt bevredigden. Met de complimenten aan de modellen, die hun best bleven doen. We hebben een prachtige, leerzame dag gehad en ik ga het zeker nog een keer een vervolg geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten