donderdag 11 juli 2013

Olijfboomgaarden

Vaak als ik in Griekenland ben, wordt ik aangetrokken tot de olijfboomgaarden. Zo ook tijdens onze vakantie op Zakynthos. Om twee redenen. De eerste is de uitdaging om in het voetspoor te treden van Vincent van Gogh met zijn beroemde schilderijen. Ik moet zeggen: dat valt niet mee. Eigenlijk zijn die schilderijen van van Gogh niet eens zo spectaculair; ze zijn zo beroemd geworden door zijn stijl van schilderen, en zijn gebruik van kleuren. Dat fotografisch te kopiƫren lukt gewoon niet.




De tweede reden is, dat er vaak hele oude olijfbomen staan. En die vind ik toch mooi! Ik heb er een paar

van gefotografeerd. En ook een paar impressies van de boomgaard gemaakt.
Wat is dat voor witte vlek?
Deze moet je groot zien (klik er op)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten