zaterdag 22 februari 2014

Stillevens vervolg

Eerder berichtte ik over wat studies met stillevens, gebruik makend van een wit doek als achtergrond. Daar ben ik verder mee gegaan, en hier laat ik een paar resultaten zien. Ik begon met een setje van waterkan, waterkoker, theepot en theekopje, allemaal witte ingrediƫnten om thee te maken. Uiteindelijk heb ik deze gekozen als voor mij meest bevredigend.

Ik ben verder gegaan met dezelfde witte achtergrond en met als onderwerp kaas, en de zakjes, waarin ze worden verkocht. Als belichting.....



.... heb ik mijn flitser gebruikt, die ik los van mijn camera in de lucht hield en via het plafond liet flitsen, en die door mijn ingebouwde camera werd bediend. Dus de belichting werd verzorgd door beide flitsers, waarbij ik de ingebouwde flitser op een lagere energie had gezet, en de losse flitser op extra energie.

Voor het laatste stilleven heb ik een zwarte achtergrond geleend. Het is een verzameling van mijn display van herinneringen aan mijn ouders, hierbij met name van mijn vader.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten