zaterdag 22 maart 2014

Bloemetjes

Het is opmerkelijk dat bij mij op het ogenblik steeds ideeën oppoppen voor het maken van fotobeelden. En dat, terwijl ik enigszins terneergeslagen ben geraakt door de gebeurtenissen in Oekraïne en de mogelijke consequenties. Zo kwamen ineens beelden in me op van grote witte vlakken met een klein bloemetje er op. Toen herinnerde ik me, dat ik ooit foto's heb gemaakt met mijn flatbed scanner. Bloemetje op de scanner, niet de kap er op, de kamer volledig verduisterd, en scannen maar. Dat levert interessante beelden op
......
....... met een bloemetje op zwarte achtergrond (zie de tweede foto als voorbeeld). De uitdaging is dan om de bloemetjes te schikken en mogelijk te combineren met een beetje groen, kortom, daar kun je creatief worden. Dus die beelden uit het verleden heb ik opgezocht, en ze in Photoshop bewerkt naar een witte achtergrond, en met die achtergrond het beeld uitgebreid. Nog niet helemaal wat ik wilde, maar het komt een eind in die richting.

1 opmerking: