vrijdag 15 augustus 2014

Ik kan je foto's laten stralen

Heb je net zoals ik de afgelopen maanden flink wat foto’s gemaakt? Zijn er, behalve de perfect gelukte foto’s, ook dierbare foto’s bij, die net niet zo mooi zijn als je zou willen? Stuur ze naar mij op, en ik zal proberen ze alsnog te laten stralen.

Veel mensen zullen de afgelopen vakantiemaanden heel wat foto’s hebben gemaakt. Op vakantie, dagjes uit, of gewoon in de buurt. Ik ook. Thuis gekomen lekker kijken of ze mooi zijn geworden. Sommige foto’s zijn perfect uit het fototoestel gekomen. Heerlijk. Maar er zijn ook foto’s, die op zich wel mooi zijn, en mooie onderwerpen laten zien, maar technisch niet helemaal goed. Ze stralen niet. Ik maak mijn foto’s meestal mooier, dan ze uit mijn camera komen. Soms hebben ze net iets meer pit nodig, soms staan er storende dingen langs de rand of is de compositie net niet mooi. Soms zijn ze een beetje dof, of staat de foto een beetje scheef, of is het onderwerp een beetje donker bij een lichte achtergrond.

Allemaal zaken, die je in de computer goed kunt corrigeren. Bij voorbeeld met het gratis te downloaden Faststone, of met Picasa, of, zoals veel fotografen doen, met Lightroom. De resultaten zijn vaak erg de moeite waard. Hierbij laat ik twee voorbeelden zien. Deze foto is gemaakt met mijn Nikon bij Kinderdijk; na behandeling in Lightroom ziet hij er een stuk beter uit. Heel extreem is de foto van de Barnes & Noble boekwinkel, die ik in mijn iPhone al heb bewerkt.



Maar: het bewerken van al je foto’s kost tijd, en wil je die tijd er wel aan besteden? Ook moet je wel een beetje weten, hoe je het het beste kunt doen. Ik bied een alternatief aan: je kunt het door mij laten doen. Om dat eens uit te proberen, kun je tot vijf van je foto’s, die je lief zijn, maar niet stralen, naar mij opsturen (rob@fotosvanrob.nl). Ik zal ze laten stralen, zo veel als mogelijk, en weer terug sturen.
   


Voor mij is dit een test om te zien, of er interesse is in een dergelijke service door mij. Ik bied het meteen ook aan als commerciĆ«le dienst. Dan kun je je complete oogst van foto’s opsturen, of een selectie ervan, en dan zal ik ze allemaal behandelen. Ik kan, op verzoek, ook elke foto een waardering geven, zodat je een terugkoppeling krijgt over welke foto’s kwalitatief goed zijn.

Hiervoor vraag ik de volgende vergoedingen:
Tot 5 foto’s: eenmalig gratis
Vervolgens: Tot 5 foto’s: €5 per stuk
6-20 foto’s: €30

Meer dan 20 foto’s: €1,00 per extra foto.

In plaats van emailen kun je ze ook opsturen via WeTransfer of gelijksoortige websites.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten