zaterdag 19 november 2016

Herfst

1/80 sec bij f/18 en ISO 1600; 29mm brandpuntsafstand.
De herfst is nog steeds mooi, maar wel al over de top. Twee weken geleden was het nog vol en prachtig. Op zaterdagmorgen vroeg ben ik met een tiental leden van de fotoclub naar park Clingendael in Den Haag gegaan om foto's te maken.

1/100 sec bij f/22 en ISO 1600; 35 mm brandpunt.
We hadden echt geluk met het weer. Een beetje heiig in het begin, daarna kwam de ochtendzon er stralend doorheen.

Bij de tweede foto heb ik geprobeerd om zonnestralen te krijgen door mijn diafragma klein te maken, en de zon net door een klein gaatje te laten schijnen. Geeft vaak een leuk effect.

1/125 sec bij f/16 en ISO 2500; 112 mm brandpunt.
Er waren best wel wat paddenstoelen te vinden; inclusief de vliegenzwam rood met witte stippen. Kon ik weer experimenteren met mijn macrolens: ik heb lang languit op de grond gelegen.... Uiteindelijk was ik blij met deze foto's. De uren vlogen voorbij.

PS. Vergeet niet op de foto's te klikken; op volle schermgrootte met een zwarte achtergrond komen de foto's mooier over.
1/15 sec bij f/14 en ISO 1600. 35 mm brandpunt.




1/40 sec bij f/8 en ISO 1000; 90mm brandpunt macrolens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten