zaterdag 7 januari 2017

Drukte in Alphense winkelstraat (?)




Gezellig druk in Alphens drukke winkelstraat, de kruising tussen de van Mandersloostraat en de van Boetzelaerstraat. Tenminste, dat is het nog op zaterdag. Door de week is het een stukje rustiger, en ook Alphen heeft te lijden onder het teruglopende winkelbezoek. Bestellen via Internet is gemakkelijker (zolang je niet hoeft te ruilen). Ik wilde de rukte op een alternatieve manier op foto zetten met langere sluitertijden, zodat je de beweging van de mensen ziet. Met het donkere weer hofde ik geen filter te gebruiken. Alleen: ik was er niet op zaterdag, dus er waren maar weinig mensen. Ik heb dus veel foto's gemaakt, en de foto's met mooie bewegende mensen gecombineerd. De sluitertijd was bij de meeste foto's 1/5 seconde.
In totaal heb ik 67 foto's hier gemaakt, en een stuk of 5 met elkaar gecombineerd in Photoshop. Eén foto gebruik ik als achtergrond; de tweede foto leg ik daar over heen, via een zwart masker maak ik hem doorzichtig, en met een penseel schilder ik in het zwarte masker met wit, en dan komt de persoon tevoorschijn boven op de achtergrondfoto. Dat herhaal ik met de andere foto's, zodat ik uiteindelijk een gevuld beeld krijg. Het grapje in deze foto is, dat ik twee foto's van dezelfde dame heb gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten