woensdag 26 juli 2017

Landschappen van het eiland Arran bij Schotland


Zoals eerder vermeld zijn we drie weken op het eiland Arran geweest bij Schotland. Daar heb ik voornamelijk landschapsfoto's gemaakt, en bijna allemaal met de groothoek (16 tot 35 mm brandpuntsafstand). Er wordt gezegd dat Arran alle landschapstypen van Schotland verenigt op een oppervlak van ongeveer 60 bij 30 kilometer. Ik heb dus foto's kunnen maken van berglandschappen (highlands, bergen tot 800 meter) met watervallen en kustlandschappen met rotsen en stranden. Al met al ben ik wel gelukkig met de resultaten.

Het verwerken was wel een klus: we kwamen thuis met 1250 foto's. Dat is te veel om te bewaren  vind ik. Ook zitten er foto's tussen, die ik gecombineerd heb tot panorama's of HDR-beelden om contrasten te overwinnen. Uiteindelijk heb ik nu 275 foto's over, waarvan ook een deel foto's van Dory. En het is natuurlijk een mengsel van serieuze foto's en herinneringsfoto's.

Voor degenen die het leuk vinden om de serieuzere landschapsfoto's te bekijken heb ik een album aangemaakt. Je komt er via deze link.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten